L-Karnityna

L-Karnityna – co to takiego?

L-karnityna.png

L-karnityna to popularna substancja, która przydaje się do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Swą popularność zawdzięcza jednak dzięki działaniu odchudzającemu. Jak działa i kiedy ją stosować?
Z chemicznego punktu widzenia, L-karnityna jest aminokwasem. Występuje w organizmie człowieka naturalnie – produkcja jej odbywa się przede wszystkim w wątrobie, na mniejszą skalę w sercu, mięśniach szkieletowych, nerkach oraz jelitach.

Rola L-Karnityny w organizmie człowieka.

L-karnityna ma duże znaczenie dla osób intensywnie poddających się wysiłkowi fizycznemu. Aminokwas ten ułatwia usuwanie kwasu mlekowego, który pojawiają się w trakcie nadmiernego wysiłku. Główna rola L-karnityny to jednak bycie środkiem transportowym kwasów tłuszczowych do mitochondriów, gdzie zostają zamienione w energię. Ponadto uczestniczy w metabolizmie węglowodanów oraz niektórych aminokwasów rozgałęzionych. Wpływa także na aktywność generatorów hormonów takich jak tarczyca oraz testosteron.
l-karnityna.jpg

zabiegi odchudzające Kielce

L-Karnityna, a odchudzanie.

Osoby otyłe, czy te zmagające się z nadmierną wagą, wciąż poszukują najlepszych środków pozwalających na szybkie odchudzanie. Dlatego z nadzieją patrzą m.in. na L-karnitynę, która w pewnym sensie nadaje się we wspomaganiu utraty zbędnych kilogramów. Nie jest ona jednak w stanie samodzielnie spalić tkanki tłuszczowej, a jedynie wspomaga ten proces. Przyjmując suplementy lub uzupełniając codzienną dietę w źródła L-karnityny bez robienia czegokolwiek, efektów odchudzania nie będzie. Jednak w połączeniu ze zdrowym odżywianiem oraz aktywnością fizyczną, L-karnityna rzeczywiście może pomóc.
Zalecana dawka L-karnityny – 500 – 2000 mg na dobę.

Jak już pisaliśmy wyżej, L-karnityna znajduje się w wielu produktach pochodzenia zwierzęcego, popularniejsze są jednak suplementy. W ich przyjmowaniu nie ma nic złego – pod warunkiem, że nie zastępują podstawowej diety.
Jeśli chodzi o skuteczność działania, jakie wykazuje L-karnityna, opinie są pozytywne. Regularne zażywanie suplementów pozwala uniknąć niedoborów tego składnika, przyczyniając się m.in. do poprawy funkcjonowania naczyń krwionośnych, czy też zredukowania chronicznego zmęczenia.

Po L-karnitynę powinny sięgnąć osoby, które:
– stosują dietę pozbawioną mięsa lub substancji zwierzęcych,
– chcą pozbyć się nadmiaru tłuszczu,
– chcą poprawić funkcjonowanie układu krwionośnego.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s